A la meva tercera entrada del blog analitzaré
els plans i angles d’un petit vídeo que pertany a una campanya en contra del
fracàs escolar. Aquest, adoptant una actitud crítica amb el sistema educatiu
actual, pretén que ens replantegem la manera d’ensenyar als nostres alumnes. Per a transmetre aquesta idea parteixen de “l’experiència”
d’un infant. Així, mentre se sent la veu en off d’aquest, es mostren un seguit
d’imatges seves a classe.
Vídeo analitzat: Fracàs escolar
Partint d’aquest punt, no és d’estranyar que
predominin els plans mitjos i primers plans. Amb aquests pretenen mostrar de
prop la frustració i desesperança del nen en el seu intent d’aprendre. Per
recolzar aquest sentiment, algun cop s’usa l’angle picat; mostrat així el nen
com a inferior, com a submís respecte als adults (concretament pares i
professors).
Per contra, quan ens mostren les activitats
que atrauen i fan conten al nen, els plans ja no són únicament primers i
mitjos, sinó que s’hi afegeixen forces generals i americans. Fins i tot hi
podem trobar algun angle zenital que ens mostra el joc o l’activitat d’una
manera molt explícita. No obstant, això
es complementa amb els plans i angles principals (primer pla i angle neutre)
per tal de mostrar les emocions del nen en fer coses que l’atrauen i poder així
contrastar-les amb les que es mostren quan aquest està a classe avorrit.
Així doncs, com a síntesi, podem dir que amb l’objectiu
de diferenciar l’actitud de l’infant quan li agrada l’activitat de quan no, es
fa un constant ús de primers i mitjos plans que ens mostren clarament les seves
emocions.
Senyalitza el text quan hi ha massa i canvia l'imatge de fons...és molt forte i no ajuda a la lectura
ResponElimina