dijous, 30 de gener del 2014

Plans i angles de "Fracàs escolar"

A la meva tercera entrada del blog analitzaré els plans i angles d’un petit vídeo que pertany a una campanya en contra del fracàs escolar. Aquest, adoptant una actitud crítica amb el sistema educatiu actual, pretén que ens replantegem la manera d’ensenyar als nostres alumnes.  Per a transmetre aquesta idea parteixen de “l’experiència” d’un infant. Així, mentre se sent la veu en off d’aquest, es mostren un seguit d’imatges seves a classe.

Vídeo analitzat: Fracàs escolar

Partint d’aquest punt, no és d’estranyar que predominin els plans mitjos i primers plans. Amb aquests pretenen mostrar de prop la frustració i desesperança del nen en el seu intent d’aprendre. Per recolzar aquest sentiment, algun cop s’usa l’angle picat; mostrat així el nen com a inferior, com a submís respecte als adults (concretament pares i professors).
Per contra, quan ens mostren les activitats que atrauen i fan conten al nen, els plans ja no són únicament primers i mitjos, sinó que s’hi afegeixen forces generals i americans. Fins i tot hi podem trobar algun angle zenital que ens mostra el joc o l’activitat d’una manera molt explícita.  No obstant, això es complementa amb els plans i angles principals (primer pla i angle neutre) per tal de mostrar les emocions del nen en fer coses que l’atrauen i poder així contrastar-les amb les que es mostren quan aquest està a classe avorrit.


Així doncs, com a síntesi, podem dir que amb l’objectiu de diferenciar l’actitud de l’infant quan li agrada l’activitat de quan no, es fa un constant ús de primers i mitjos plans que ens mostren clarament les seves emocions. 

1 comentari:

  1. Senyalitza el text quan hi ha massa i canvia l'imatge de fons...és molt forte i no ajuda a la lectura

    ResponElimina